Zamień przekąski biurowe na super zdrowe przekąski.

Warzywa i owoce mają nieoceniony wpływ na nasze zdrowie i powinny wchodzić w skład codziennej diety. Są doskonałym źródłem witamin, składników mineralnych, błonnika, bioflawonoidów, polifenoli, fitoestrogenów itp. dzięki czemu możemy mniej odczuwać zmęczenie i pracować lepiej. Regularne stosowanie diety bogatej w warzywa i owoce ma szereg korzyści dla organizmu np. pomaga zmniejszać ryzyko udaru i innych chorób sercowo-naczyniowych, może zmniejszać ryzyko cukrzycy typu II, chroni przed niektórymi nowotworami, obniżać ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej serca, zmniejsza ryzyko nadciśnienia, tworzenia się kamieni nerkowych, pomaga w zmniejszeniu ubytku kości oraz co ważne w pracy ma dobroczynny wpływ na wzrok. Owoce są niskokaloryczne więc przyczyniają się do zmniejszenia ryzyka powstawania nadwagi i otyłości.

#w pracy nie jem byle czego

Instytut Żywności i Żywienia, zgodnie z rekomendacją WHO, zaleca spożywać co najmniej 400 g warzyw i owoców dziennie podzielonych na 5 porcji. Jedną z nich może stanowić szklanka soku (200 ml), dlatego poza owocami dla pracowników w swojej ofercie mamy też zdrowe soki NFC. To jest jednak konieczne minimum. Najnowsze doniesienia naukowe informują o zmianie pozycji poszczególnych grup w piramidzie żywieniowej oraz sugerują, że najlepiej spożywać codziennie 7 porcji warzyw i owoców. Jednak w dzisiejszych czasach wiele osób nadal skusi się na batonika zamiast jabłko, a choroby cywilizacyjne zbierają potężne żniwo. Należy zwrócić uwagę na istotne pozytywne zmiany po wprowadzeniu owoców w pracy. Spożycie słodyczy (m.in. z automatów) spada na korzyść korzystania ze zdrowych przekąsek w postaci owoców, warzyw lub bakalii. Wg. badań przeprowadzonych przez IŻŻ spożycie świeżych owoców i warzyw jest w tendencji spadkowej i ledwo przekracza 250 g na osobę, co może wiązać się z coraz większą ilością zajęć w ciągu dnia i brakiem czasu na zakup owoców.

Owoce w pracy, oferowane przez pracodawcę pozwalają pracownikom nie tylko na zaspokojenie zalecanej porcji owoców i warzyw, ale uczą też zdrowych nawyków. Dzięki owocom w biurze pracodawca wspiera zdrowie pracowników, a to przekłada się na mniejszą absencję spowodowaną chorobą, ponieważ owoce i warzywa mają realny wpływ na poprawę odporności. Benefit ten pozwala więc stworzyć zdrowe i nowoczesne miejsce pracy oraz jest wyróżnikiem w ogłoszeniach na rynku pracy. W dłuższej perspektywie czasu wydatki pracodawcy na zakup owoców mogą przełożyć się na poprawę atmosfery w pracy i większą wydajność. Zamawiając owoce do biura od Frugola firma nie tylko dostaje smaczne i zdrowe przekąski, ale też edukację żywieniową swoich pracowników. IŻŻ zaleca, aby jak najbardziej uświadamiać ludzi jak ważne jest zdrowe odżywianie i my to robimy! W dodatku jest to benefit dla Twojej firmy bezobsługowy, wszystkim zajmują się nasi pracownicy, nawet gdy owoce mają być dostępne w kilkunastu kuchniach, nie trzeba angażować nikogo z biura. Każdemu klientowi zostaje przydzielony opiekun firmy, który będzie do ich dyspozycji oraz dedykowany kierowca. Owoce w naszych boxach są różnorodne także przychodząc do pracy każdego dnia może czekać na nas miła niespodzianka. Zamawiając je swojemu zespołowi zadbasz o ich zdrowie, sprawisz, że będą pełni energii ,a oni poczują się bardziej docenieni i zmotywowani. Regularne spożywanie owoców i warzyw wpłynie też na poprawę samopoczucia pracowników. W końcu zdrowie jest bezcenne.

Usługa dostawy owoców od Frugola jest wygodna, jeden rachunek w miesiącu oraz stała cena - raz zatwierdzony budżet.

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz TU.

Właściwości owoców:

Ananasy zawierają dużo błonnika, potasu magnezu, wapnia, fosforu, żelaza, cynku, miedzi oraz witamin takich jak: A, B1, B2, B6, PP, C, kwas foliowy oraz bromelainę, która jest chyba najbardziej znacząca, ponieważ zmniejsza obrzęki, skraca procesy gojenia ran i urazów, a także zmniejsza ból towarzyszący urazom czy zabiegom medycznym. Ananasa można wykorzystać we wspomaganiu rozpuszczania zakrzepów krwi oraz wzmacniania układu immunologicznego i niszczenia zmutowanych komórek rakowych. Sok z ananasa pomaga na kaszel.

Banany NIE zawierają tłuszczu, cholesterolu i sodu. Są za to dobrym źródłem błonnika, witaminy C, potasu, manganu, i doskonałym źródłem witaminy B6, witaminy E, magnezu i wapnia.
Dzięki dużej ilości potasu pomagają w normalizacji poziomu ciśnienia krwi, łagodzą napięcie w żyłach i tętnicach, dzięki czemu nasze wszystkie narządy są o wiele lepiej dotlenione. Pektyna, która znajduje się w bananach to naturalna mieszanka węglowodanów, która obniża poziom złego cholesterolu LDL i oczyszcza z toksyn. Banany zawierają dopaminę, która pozytywnie wpływa na nastrój, ale poprawia też pamięć. Dzięki zawartości witaminy B6 i magnezu, banany pomagają się zrelaksować. Banan jest również cennych źródłem tryptofanu, który rozkładając się w organizmie, uwalnia serotoninę nazywaną hormonem szczęścia.

Brzoskwinie warto jeść ze skórką, bo to tuż pod nią skrywa się największa ilość drogocennych składników, takich jak m.in.: witamina C, witamina E, witaminy z grupy B, potas, fosfor, kwas foliowy, magnez, żelazo, wapń, bor, selen. Brzoskwinie chronią przed anemią, pobudzając produkcję czerwonych krwinek. Zalecane są zwłaszcza kobietom w ciąży iwegetarianom. Brzoskwinia pomagają oczyścić organizm z toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii. Nie zawierają tłuszczu i sodu, więc mogą je jeść osoby z nadciśnieniem i wysokim poziomem cholesterolu. Mają też właściwości tonizujące i odświeżające, dzięki czemu zmęczona skóra staje się jędrna i rześka Witaminy z grupy B zawarte w brzoskwiniach, działają kojąco i relaksująco, więc po ciężkim dniu brzoskwinia jest dobrym rozwiązaniem. Niacytyna obecna w owocu zapewnia bowiem produkcję serotoniny, czyli hormonu szczęścia!

Morele bogate są w potas, który reguluje ciśnienie krwi i pracę nerek, a także w żelazo, wapń, fosfor, witaminy PP, B i C oraz błonnik. Ich jedzenie poprawia trawienie i zapobiega anemii, są idealną przekąską dla sportowców. Owoce te zawierają też beta-karoten czyli przeciwutleniacz, chroniący nas przed działaniem wolnych rodników, które odpowiedzialne są za wiele chorób cywilizacyjnych — w tym nowotworów. Morele dobrze działają na wzrok, co jest dość istotne jeśli dużo pracujemy przy komputerze oraz chronią skórę przed nadmiarem promieni UV.

Śliwki zawierają sporo składników odżywczych, ale są przy tym niskokaloryczne – 100 g to zaledwie 40–50 kcal. Co więcej, wystarczy zaledwie zjeść kilka sztuk, by czuć się sytym. To za sprawą dużej zawartości pektyn. Śliwki są więc rewelacyjnym rozwiązaniem dla łasuchów. Zamiast zajadać się czekoladkami czy innymi słodkościami, wystarczy, że zjedzą oni równie słodkie śliwki, a po kilku kęsach będą się czuć pełnymi. Świeże owoce są bogate w wapń, potas, żelazo, fosfor, magnez i witaminy B6, A, C i E. Dzięki zawartości błonnika – pomagają w trawieniu, zapobiegają zaparciom i przeciwdziałają zatruciom. Nie każdy wie, że śliwki bogate są w hormon szczęścia, czyli w serotoninę. Dzięki niej częściej się uśmiechamy i mamy większą ochotę do działania. Śliwki są także polecane osobom zmagającym się z pękającymi naczynkami – dzięki dużej zawartości witaminy K (reguluje procesy krzepnięcia krwi) i C (uszczelnia naczynia krwionośne) śliwki wspomagają pozbycie się pękających naczynek. Dzięki obecności związków przeciwutleniających śliwki działają ochronnie na komórki ciała, białka i DNA. Dezaktywują wolne rodniki, a przez to zmniejszają ryzyko zachorowania na nowotwory i inne choroby cywilizacyjne.

Pitaja inaczej smoczy owoc zawiera białko, węglowodany i błonnik oraz witaminy, takie jak: witaminy z grupy B (witamina B1, B2, B3 i B6), witamina C i E. Jeśli chodzi o minerały, to w jej wnętrzu kryje się fosfor, wapń i żelazo. Pitaja zawiera naturalne barwniki betalainy, które mają silne działanie przeciwutleniające. Jest to szczególnie istotne dla osób żyjących w przyspieszonym tempie, zestresowanych i nieustannie pochłoniętych pracą – antyoksydanty zawarte w pitai korzystnie wpływają na procesy metaboliczne zachodzące w tkankach i spowalniają procesy utleniania i starzenia się tkanek. Chronią też przed stresem oksydacyjnym. Betalainy spowalniają również proces utleniania lipidów, co chroni czerwone krwinki oraz działa profilaktycznie przeciwdziałając rozwojowi nowotworów. Obecna w pitai witamina A ma korzystne działanie na siatkówkę oczu. Nasiona pitaisą źródłem kwasów omega 3 i omega 6 i wspomagają pracę serca i obniżają poziom złego cholesterolu we krwi, zmniejszając ryzyko wystąpienia groźnych chorób takich jak udar, miażdżyca, zator tętnic czy zawał serca.

Truskawki to doskonałe źródło witaminy C tylko w 100 g truskawek znajduje się 60 mg kwasu askorbinowego. W truskawkach znajdziemy też takie witaminy jak: B2, B3 (niacynę),B6 A i E oraz szereg składników mineralnych, w tym fosfor i krzem oraz potas, wapń, żelazo i cynk. Tak więc jedzenie truskawek pomaga wzmacniać kości, korzystnie wpływają na skórę, włosy i paznokcie. Dzięki zawartości magnezu truskawki mają wpływ na działanie układu nerwowego , a zawartość manganu zapobiega zmęczeniu i poprawia pamięć, Truskawki zawierają również bromelinę (enzym, który ułatwia spalanie tłuszczu), fitocydy ( działanie bakteriobójcze), antocyjany o właściwościach przeciwzapalnych . Truskawki obniżają też poziom złego cholesterolu oraz zawierają kwas elagowy, który ma działanie antynowotworowe. Owoce te zawierają polifenole, które działają przeciwzapalnie, chroniąc nas przed chorobami wyniszczającymi mózg takimi jak demencja czy choroba Alzheimera. Truskawki poprawiają pamięć, zdolność koncentracji i uczenia się. Ponadto polifenole zapewniają sprawne usuwanie substancji toksycznych z mózgu, co jest niezmiernie ważne w zachowaniu pełnej sprawności intelektualnej.

Pomarańcza - jedna pomarańcza pokrywa ponad 100 procent dziennego zapotrzebowania na witaminę C, dlatego warto po nie sięgać zwłaszcza w okresie zimowym. Oprócz witaminy C pomarańcza jest tez bogatym źródłem witamin A, B, B12 i P. Pomarańcze zawierają bardzo dużo potasu, przy niskiej zawartości sodu, dzięki czemu zmniejszają ryzyko wystąpienia nadciśnienia tętniczego i udaru mózgu. Pomarańcza ma w sobie dużo beta-karotenu i witaminy C oraz wody. Woda doskonale wypłukuje z organizmu toksyny, a witamina C jest cenionym antyoksydantem, który unieszkodliwia agresywne cząstki tlenu powstające m.in. z powodu stresu, palenia papierosów, alkoholu, małej ilości snu.

Winogrona - Zawierają witaminy C i A, witaminy z grupy B, potas, fosfor oraz wapń, magnez, cynk, miedź, żelazo. Ponadto należą do nielicznych owoców zawierających jod, który niezbędny dla funkcjonowania tarczycy. Są także zasadotwórcze, co pomaga w pozbyciu się nagromadzonych w organizmie kwasów. Winogrona mają antynowotworowe właściwości dzięki flawonoidom, które znajdują się w pestkach, skórkach i szypułkach winogron. Występujący w dużych ilościach w winogronach i winach gronowych resweratrol wykazuje wysoką aktywność antyoksydacyjną, działanie przeciwzapalne oraz przeciwbakteryjne.
Spożywanie czerwonych winogron lub lampki czerwonego wina reguluje metabolizm lipidów i zmniejsza ryzyko wystąpienia choroby naczyniowo-sercowej.

Wiśnie – zawierają witaminy C i K, kwas foliowy, potas, miedź, witaminy B1 I B2, żelazo. Wiśnie zawierają pokaźną ilość przeciwutleniaczy, bo aż 400 mg/100 g. Są to substancje, które walczą m.in. z nowotworami i procesem starzenia, gdyż neutralizują wolne rodniki. Antyoksydanty spowalniają procesy starzenia, przedłużają sprawność fizyczną i psychiczną. Wspomagają zwalczanie stanów zapalnych, obniżają poziom złego cholesterolu LDL. Antocyjany poprawiają elastyczność i przepuszczalność naczyń włosowatych, a zwłaszcza tych w tęczówce, czyli przyspieszają proces regeneracji barwnika wzrokowego – rodopsyny niezbędnej do rejestracji światła padającego na siatkówkę (mają znaczący udział w regeneracji wzroku osób pracujących w złym oświetleniu). Owoce te dzięki zawartości antocyjanów (250-600 mg w 100 centymetrach sześciennych miąższu) poprawiają ostrość widzenia. Kumaryna zawarta w miąższu wiśni działa uspokajająco, rozkurczowo na mięśnie gładkie, przeciwbólowo i przeciwobrzękowo. Co ciekawe kumaryna hamuje rozwój wszystkich bakterii, wirusów (w tym HIV) oraz grzybów. Działa zabójczo na pierwotniaki i roztocza.

Jabłka - Anglicy mają powiedzenie: zjedz jedno jabłko dziennie, a lekarz nie będzie ci wcale potrzebny. Dietetycy zalecają zjedzenie przynajmniej dwóch jabłek w ciągu dnia – rano dla urody, a wieczorem dla dobrego zdrowia. Jabłka zawierają witaminę C, witaminę K, witaminę B2, witaminę B6, witaminę A, witaminę E, witaminę B1, kwas foliowy, kwas pantotenowy, potas, mangan, żelazo, wapń, magnez, fosfor, miedź, polifenole, pektyny. Antyutleniacze obecne w jabłkach przeciwdziałają powstaniu zmian i mutacji w DNA, w efekcie których dojść może do rozwoju nowotworu. Spożywanie co najmniej jednej sztuki dziennie zmniejsza aż o 28% ryzyko wystąpienia cukrzycy typu II. Jabłka mają też właściwości przeciwmiażdżycowe, oddziałują pozytywnie na płuca, sprzyjają odchudzaniu, zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób neurodegeneracyjnych, wzmacniają odporność, poprawiają wygląd skóry, chronią przed astmą, poprawiają wzrok, pomagają usunąć z organizmu toksyny i metale ciężkie. . Jabłka zawierają fluor, który wzmacnia stan naszego uzębienia i zapobiega próchnicy oraz działają antybakteryjnie i przeciwwirusowo i wspomagają leczenie infekcji jamy ustnej. Dlatego nie ma się nad czym zastanawiać i zjadajmy przynajmniej jedno jabłko dziennie!

Arbuzy - są niskokaloryczne, ponieważ w 92 procentach składają się z wody. Są bogate w przeciwutleniacze, takie jak likopen, beta-karoten, luteina, zeaksantyna i kryptoksantyna, które pomagają chronić organizm przed rozwojem chorób nowotworowych oraz w skład tego owocu wchodzi witamina C (odpowiada za usprawnienie naczyń krwionośnych, tym samym lepsze krążenie), witamina A (wpływającą pozytywnie na nasz wzrok), B1, B2, B6 oraz potas, miedź, żelazo, magnez, wapń, fosfor czy mangan. Dzięki odpowiedniemu nawodnieniu oraz zawartości fitoskładników arbuz wspomaga regenerację mięśni po wzmożonym wysiłku fizycznym. Jest więc owocem zalecanym do spożywania sportowcom, ponieważ cytrulina, którą owoc zawiera powoduje efekt nazywany pompą mięśniową, co znacznie zwiększa objętość mięśni podczas treningu. Wśród innych prozdrowotnych właściwości arbuza wymienić można: działanie moczopędne, zwiększanie tempa przemiany materii, usuwanie toksyn z organizmu.

Cytryna to dobre źródło beta-karotenu, witamin z grupy B, E, witaminy C, potasu, magnezu, sodu i żelaza. Stanowi źródło polifenoli, takich jak rutyna, kwercetyna czy resweratrol, które są silnymi przeciwutleniaczami. Wspiera odporność organizmu oraz leczenie infekcji, dzięki witaminie C oraz rutynie, które uszczelniają naczynia krwionośne i chronią przed wnikaniem do ustroju bakterii chorobotwórczych. Z uwagi na dobroczynny wpływ na naczynia krwionośne, chroni przed pękaniem naczyń, przywraca prawidłowe krzepnięcie krwi i zapobiega powstawaniu siniaków. Cytryna zapobiega rozwojowi miażdżycy oraz innych schorzeń układu sercowo-naczyniowego, a także niektórym nowotworom, z uwagi na zawarte w niej polifenole, które hamują działanie wolnych rodników. Przyspiesza odchudzanie oraz wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn, gdyż wzmaga perystaltykę jelit, odkwasza i pobudza przemianę materii. Poprawia stan skóry poprzez zwiększanie syntezy kolagenu niezbędnego do właściwej jej odporności i zdrowego wyglądu. Niweluje zgagę i inne problemy trawienne, ponieważ stymuluje produkcję żółci oraz przyczynia się do sprawniejszej pracy wątroby. Woda z cytryną to dobry sposób na odkwaszenie organizmu.

Maliny są niskokaloryczne i zawierają kwasy organiczne (m.in. cytrynowy, jabłkowy, salicylowy), pektyny, antocyjany, cukry, związki śluzowe, lotne związki zapachowe. Są bogate w witaminy (m.in. C, E, B1, B2, B6) oraz wiele substancji mineralnych - przede wszystkim potas, magnez, wapń, żelazo). Ze względu na zawartość kwasu ferulowego i beta-sitosterolu w malinach, zauważono hamowanie rozwoju nowotworu - zarówno łagodnego, jak i złośliwego. Mają one niski indeks glikemiczny, dlatego są idealne dla osób chorujących na cukrzycę Zarówno owoce, jak i liście malin są znakomitym środkiem przeciwgorączkowym, a ze względu na dużą zawartość witaminy C, świeże maliny wykorzystywane są w leczeniu i zapobieganiu infekcji zatok. Poza tym owoce te mają działanie przeciwbakteryjne, a także przeciwzapalne. Maliny są również idealną przekąska po treningu.

Awokado to bomba witamin i składników mineralnych. jest źródłem nie tylko zdrowych tłuszczów, ale też witamin: A, B1, B2, C, E, PP, K, H, kwasu pantotenowego oraz kwasu foliowego. Ponadto dostarcza wapnia, potasu oraz fosforu. Zawartość omega-9 w awokado sięga średnio 20-30%. Zawiera też dobrą proporcję nienasyconych kwasów tłuszczowych omega -3 i omega-6, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu dlatego nazywane jest „masłem bogów”. Jest doskonałym pożywieniem dla mózgu, a badania naukowe wykazują, że spożywanie awokado może przyhamować proces utraty pamięci u osób chorych na Alzheimera. Kwasy tłuszczowe jednonienasycone, zawarte w awokado są paliwem dla mózgu, dzięki czemu zwiększają koncentrację, poprawiają nastrój i samopoczucie. Awokado też wspomaga wzrok,ma właściwości przeciwzapalne,zmniejsza ryzyko chorób serca i udarów, długo podtrzymuje uczucie sytości, reguluje ciśnienie krwi, wspiera układ immunologiczny,pozytywnie wpływa na stan skóry, utrzymuje równowagę wodno-elektrolitową organizmu, reguluje poziom cukru we krwi, pomaga w walce z miażdżycą, walczy z wolnymi rodnikami.

Grejpfruty zawierają witaminę C i beta-karoten, które odpowiadają za wsparcie odporności organizmu. Już jeden owoc jest w stanie zaspokoić pełne dzienne zapotrzebowanie naszego organizmu na witaminę C oraz zapewnić 1/3 potrzebnej dobowej ilości witaminy A, czyli beta-karotenu. Dodatkowo grejpfruty dostarczają cennych substancji, takich jak: witaminy z grupy B, witamina E, witamina PP, kwas foliowego, wapń, żelazo, fosforu, cynku, magnezu, manganu, fluoru, potasu. Grejpfruty mają silne właściwości przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne. Zwalczają chorobotwórcze drobnoustroje i wzmacniają odporność. Owoc ten korzystnie wpływa na masę ciała, przyspiesza przemianę materii, wspiera oczyszczanie organizmu z toksyn i ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej oraz reguluje poziom cukru we krwi. Owoc ten zawiera również flawonoidy, które mają właściwości przeciwnowotworowe, a także przeciwgrzybiczne i antybakteryjne.

Gruszka to bogate źródło kwasów owocowych – jabłkowego i cytrynowego oraz pektyn, błonnika i olejków eterycznych. Poza tym zawiera fosfor, wapń, magnez, sód, miedź, żelazo, bor, jod oraz witaminy: A, B1, B2, B6, C i PP. Gruszki są niskokaloryczne. Pomaga przy zapaleniu dróg moczowych, kamicy nerkowej i przy stanach zapalnych gruczołu krokowego. Bor zawarty w gruszkach wpływa na działanie naszego mózgu, ponieważ pobudza szare komórki do wytężonej pracy i poprawia koncentrację. Pierwiastek ten jest również odpowiedzialny za procesy związane z transportem wapnia w organizmie. Poza tym jako jeden z niewielu owoców gruszka zawiera jod, który pozytywnie wpływa na funkcjonowanie tarczycy. Gruszki w szczególności zalecane są osobom z nadciśnieniem.

Melon w 90% składa się z wody, ale zawiera beta-karoten i pektyny, witaminy od A do E, włączając niemal wszystkie witaminy z grupy B. Składniki mineralne, które w nim znajdziemy, to m.in. żelazo, jod, fosfor, potas, magnez oraz wapń. Zalecany jest osobom zmagającym się z nadciśnieniem i miażdżycą. Poza tym wspomaga pracę oczu i pozwala na dłużej zachować opaleniznę. Jest także skutecznym środkiem odchudzającym. Melony wykazują działanie antynowotworowe i regulują ciśnienie krwi. Zawarte w nim witaminy z grupy B pozytywnie wpływają na funkcjonowanie układu nerwowego – nie tylko pozwalają się uspokoić, zwłaszcza w sytuacjach nadmiernego stresu, ale także ułatwiają zasypianie, zapewniając lepszą regenerację organizmu. Witaminy, poza łagodzeniem skutków stresu, poprawiają też koncentrację i pamięć. Melony wspomagają też narząd wzroku oraz oprawiają kondycję włosów i paznokci, wspomagają detoksykację organizmu.

Mandarynki młodsze siostry pomarańczy zawierają dużo minerałów tj: wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas ,sód, cynk oraz witaminy: C, tiamina, ryboflawina, niacyna, witaminę , witaminę A , witaminę E. Dzięki witaminie C i witaminie A - naturalnym przeciwutleniaczom - wspomagają układ odpornościowy, hamują działanie wolnych rodników odpowiedzialnych za proces starzenia, a także poprawiają kondycję skóry i chronią przed chorobami oczu. Te małe owoce pomagają także zwalczać otyłość, zapobiegać cukrzycy tupu 2, miażdżycy naczyń i niektórym rodzajom nowotworów. Potas, minerał występujący w mandarynkach, wpływa na wszystkie narządy, komórki i tkanki organizmu. Minerał ten jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania nerek, mięśni, nerwów, serca i układu pokarmowego. Potas jest również niezbędny dla zdrowia kości, a nawet pomaga zwalczać osteoporozę w późniejszym życiu. Odpowiednie spożycie potasu może zapobiegać wysokiemu ciśnieniu krwi i zmniejszać ryzyko udaru mózgu.